Κριτική: Μία συμμορία των πέντε για άριστα δέκα!


Ο καθηγητής Μάρκους και η συμμορία του νοικιάζουν τη σοφίτα του ετοιμόρροπου σπιτιού μιας γλυκιάς αλλά άμεμπτου ηθικής γριούλας που ζει με μοναδική παρέα τον παπαγάλο της, με την πρόφαση ότι ως ερασιτεχνική χορευτική ομάδα θέλουν να κάνουν εκεί τις πρόβες τους.


Στην πραγματικότητα οι πέντε απατεώνες σχεδιάζουν να ληστέψουν μία χρηματαποστολή. Και ενώ το σχέδιο δείχνει να έχει επιτυχία, τους διαφεύγει κάτι: ο ανθρώπινος παράγοντας.
Πρόκειται για την αγγλική μαύρη κωμωδία του Graham Linehan «The ladykillers» που παίζεται αυτό το διάστημα στο Θέατρο Κιβωτός με τον τίτλο «Η συμμορία των πέντε» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Η ελληνική διασκευή διατηρεί το βασικό άξονα του πρωτότυπου με κάποιες ευρηματικές μετατροπές που φέρνουν το έργο πιο κοντά στην ελληνική νοοτροπία. Έκανε πρεμιέρα το 2011 στο Λονδίνο με εξαιρετική επιτυχία. Ο συγγραφέας Graham Linehan διασκεύασε την ομώνυμη μαύρη κωμωδία του William Rose που είχε γυριστεί το 1955 με πρωταγωνιστές, ανάμεσα σε άλλους, τους Alec Guinness και Peter Sellers. Η ταινία αγαπήθηκε από το κοινό, υμνήθηκε από τους κριτικούς και θεωρείται πλέον κλασικό δείγμα της βρετανικής κωμωδίας. Το 2004 οι αδερφοί Κοέν σκηνοθέτησαν μία διασκευή του έργου που ωστόσο δεν είχε την ανάλογη αποδοχή με την ταινία του 1955 που θεωρείται από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών.  
Ο Γιάννης Κακλέας παίρνει ένα εύπεπτο κείμενο και στήνει στην σκηνή του Κιβωτός με ευρηματικότητα ένα θεατρικό έργο με ειδικό ενδιαφέρον μιας και βαδίζει πάνω στους σταθερούς άξονες, δηλαδή διατηρεί τη θεατρικότητα του χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές και περιττά εφέ. Ενδιαφέρον και το animation σε άσπρο μαύρο που παρεμβάλλεται στο έργο, το οποίο εξυπηρετεί άψογα την εξέλιξη της υπόθεσης.
Το σκηνικό από τον Μανώλη Παντελιδάκη, εντυπωσιακό και πρακτικό, χαρακτηριστικό της γραφής του γνωστού σκηνογράφου. Τα κουστούμια επίσης είναι αρμονικά και αποτυπώνουν την εποχή που διαδραματίζεται η υπόθεση με πιστότητα. Οι φωτισμοί από τον Σάκη Μπιρμπίλη προσαρμοσμένοι υπέροχα στις ανάγκες του έργου, βοηθούν στη δημιουργία ατμόσφαιρας. Η κινησιολογία που επιμελήθηκε η Αγγελική Τρομπούκη λειτουργεί εξαιρετικά επί σκηνής και βοηθά τους ηθοποιούς να σχηματίσουν διακριτή ταυτότητα σύμφωνη με τις μορφές που υποδύονται.
Να σημειώσουμε επίσης ότι το κείμενο του Θοδωρή Πετρόπουλου μέσα από το χιούμορ περνάει κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα που αγγίζουν την εποχή μας και προβληματίζουν.  


Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης υποδύεται τον καθηγητή Μάρκους, έναν πονηρό απατεώνα που καταστρώνει το σχέδιο για να ληστέψουν με τη συμμορία του μία χρηματαποστολή κοντά στο σταθμό ενός τρένου. Ο ηθοποιός χρησιμοποιώντας έντονα και το σώμα του, με πολύ προσεγμένη κίνηση στη λεπτομέρεια, καταφέρνει να αντεπεξέλθει με ευκολία στις απαιτήσεις του ρόλου του, δημιουργώντας μία φιγούρα συμπαθητική προς το θεατή, παρά την ιδιότητά του (απατεώνας).
Ο Κώστας Αποστολάκης εκπλήσσει μιας και υποδύεται τον Κόρτνεϊ, έναν εντελώς κόντρα ρόλο, και κορυφώνει στο χορευτικό που κάνει στη διάρκεια της παράστασης το οποίο έχει αρκετά… θηλυπρεπείς κινήσεις.    
Ο Γιάννης Μποσταντζόγλου, ως Λόσον, βαδίζει σε γνώριμα μονοπάτια υποκριτικά και δημιουργεί μία απόλυτη φιγούρα.
Ο Κώστας Φλωκατούλας, ως Λούις Χάρβεϊ, παίζει πολύ με την κίνησή του και το βλέμμα του και αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις με τον τρόπο που προσεγγίζει το ρόλο του. Αφαιρετικός, ενώ διατηρεί το μέτρο.
Η Αγορίτσα Οικονόμου, ως κυρία Γουίλμπερφορς, είναι εξαιρετική, αποτυπώνει υπέροχα την ψυχολογία μίας ηλικιωμένης γυναίκας που επιθυμεί να σπάσει τη μονοτονία της πλάθοντας μύθους με εγκληματίες και θεωρίες συνωμοσίας, μέχρι που τη συναντά η πραγματικότητα στο πρόσωπο του καθηγητή Μάρκους.
Αφήνω για το τέλος τον Στέλιο Ιακωβίδη που υποδύεται έναν περιθωριακό Χάρι Ρόμπινσον, επιρρεπή στις καταχρήσεις. Ο συγκεκριμένος ρόλος έχει ιδιαίτερη δυσκολία καθώς ο ηθοποιός καλείται να βρίσκεται σε μία συγκεκριμένη κατάσταση σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Ο Στέλιος Ιακωβίδης με εντυπωσιακή κίνηση και τεχνική καταφέρνει να κλέψει τις εντυπώσεις και να αποδώσει τη συγκεκριμένη μορφή με πιστότητα, προσέχοντας τις μικρές λεπτομέρειες.
Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε και στις ηθοποιούς που πλαισιώνουν τον κεντρικό θίασο δίνοντας τη δική τους πινελιά στο έργο.

Πρόκειται για μία θεατρική παράσταση που αποζημιώνει το θεατή στο έπακρο, καθώς προσφέρει γέλιο, προβληματισμό, εξαιρετικές ερμηνείες και ψυχαγωγία, Τη συστήνουμε…

Βίκυ Διαμάντη

Πληροφορίες παράστασης

Ημέρες παραστάσεων:  Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή

Ώρες παραστάσεων: 
Τετάρτη: 19.00
Πέμπτη: 21.00
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 18.00 και  21.00
Κυριακή: 19.00

Διάρκεια: 120’

ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ
Πειραιώς 115, Γκάζι
Ταμείο Θεάτρου:  2103427426
Ώρες Ταμείου: 
Τρίτη με Σάββατο: 10:00 – 13:00 & 17:00 – 22:00
Κυριακή: 10:00 – 20:00







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είδαμε όλες τις επώνυμες με μαγιό… και δεν πάθαμε πλάκα!!! - Πώς η ενημέρωση έγινε πασαρέλα λουόμενων κορασίδων;

«Βιοτεχνία Υαλικών» στο Θέατρο «Φούρνος»